Świadomy konsument i świadomy przedsiębiorca

Z biegiem czasu zmienia się profil konsumenta, który dokonuje zakupów w sieci. Stajemy się coraz bardziej świadomi, szukamy najlepszych ofert, aby kupić pożądany przez nas produkt w najlepszej cenie. Z tego względu coraz większym zainteresowaniem cieszą się porównywarki cenowe. Odwiedziny platform, które gromadzą informacje o cenach skutkuje tym, że przeważnie wybieramy najtańszą ofertę danego produktu. Zyskujemy na tym nie tylko my, ale i lider cenowy. Przedsiębiorca, który chce zyskać rzeszę wiernych klientów musi dbać o atrakcyjne ceny, dlatego coraz więcej średnich i małych przedsiębiorstw decyduje się na monitorowanie cen konkurencji.

Potrzeba ciągłego śledzenia cen

Nawet, jeśli przedsiębiorca oferuje niewiele produktów „ręczne” śledzenie cen konkurencji może być niezwykle kłopotliwe, ponieważ ceny zmieniają się bardzo dynamicznie. Potrzeba bycia krok dalej niż konkurencja sprawiła, że oferty analizy cen zyskały popularność również w oczach niewielkich firm.

Inteligentne narzędzia śledzące ceny

Narzędzia price intelligence to roboty, które w sposób automatyczny zbierają dane ze stron konkurencji. Inwestując w monitorowanie cen konkurencji przedsiębiorca może być pewien, że ceny, które pobierane są przez roboty są aktualne i prawdziwe. Narzędzie może gromadzić różne dane, oprócz ceny dostarczy nam informacji o kosztach dostawy, opiniach produktu oraz o tym, czy konkurent posiada artykuł w promocji. Dzięki temu może obniżyć cenę naszego produktu o parę groszy i stać się liderem cenowym.

Źródło artykułu: https://dealavo.com/pl/