Przezadminanaliza1 / Bez kategorii / 0 komentarze/y

Polityka cenowa – dlaczego warto o nią zadbać?

W trakcie prowadzenia jakiejkolwiek działalności – czy to stacjonarnej, czy internetowej – największe znaczenie dla wyników sprzedaży ma właściwe ustalanie cen towarów. Konsument woli zawsze zapłacić mniej i często szuka obniżek, a jednocześnie nie lubi, gdy ceny produktów stale się zmieniają. W takiej sytuacji jedynym sensownym rozwiązaniem jest postawienie na trasparentną politykę cenową.

Czym jest cena?

Najogólniej mówiąc, cena jest tzw. wartością dla klienta, którą jest on w stanie zapłacić za dany towar. Polityka cenowa w e-commerce powinna się zatem koncentrować na kreowaniu cen, które odzwierciedlają wartość produktu w oczach konsumenta. Wówczas będzie on skłonny wydać na niego swoje pieniądze.

Modyfikowanie cen – główne cele

Polityka cenowa w e-commerce to chyba najistotniejszy element strategii firmy, dlatego przy jej ustalaniu powinny ze soba współpracować wszystkie działy firmy. Może służyć bardzo różnym celom, a do najważniejszych należy zaliczyć:

  • wzrost przychodów
  • poprawę rentowności z konretnych grup konsumentów
  • generowanie znacznie większych przepływów gotówkowych
  • poprawę rentowności różnych inwestycji
  • utrzymanie dotychczasowych i przyciągnięcie nowych klientów
  • wzrost udziału w danym rynku
  • szybkie wprowadzenie jakiegoś produktu do oferty
  • poprawa sprzedaży produktów mniej popularnych

Strategie cenowe – co warto wiedzieć?

Istnieją trzy zasadnicze rodzaje strategii cenowych, które wchodzą w zakres działania znanego jako polityka cenowa w e-commerce. Pierwszą z nich jest strategia cen niskich, polegająca na ustalaniu cen produktów z minimalną marżą, aby osiągnąć maksymalną sprzedaż (niska cena=większy wzrost sprzedaży). Druga to strategia cen średnich, oparta na ustalaniu cen zbliżonych do średniej w obrębie konkretnego rodzaju towarów. Ostatnim rodzajem strategi cenowej jest strategia cen wysokich, czyli stosowanie najwyższych cen, ale tylko dla grup klientów, dla których wysoki koszt zakupu produktu nie stanowi żadnego problemu. Dotyczy to głównie wyrobów ekskluzywnych.

Źródło informacji: https://dealavo.com/pl/2019/02/08/polityka-cenowa-w-e-commerce-czego-sie-spodziewac-w-2019-roku/

 

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *